lördag 16 juni 2012

När vi regnade inne

Egentligen skulle vi firat bästa Birgitta (Os mamma) och Elin (Os Syster) i Västerås idag. De fyller år båda två samma dag (igår) och det skulle vi ha firat med en enkel tulipan och allt det där ( i Os familj ska man av outgrundlig anledning både sjunga Med en enkel tulipan OCH ja må hen leva). Antiklimax när först de beställda gåvorna inte anlände med posten i tid och lilla damen vaknar och är snorig och hängig. Vi ställde in. Inget kul att sitta länge i bil med liten dam som inte mår så bra. Och så regn på detta. Gräsmattan och de fina blommorna på tomten är säkert glada men jag blir bara nere. Dåligt väder är lika med depp. Att slänga ihop en kladdkaka skulle kunna muntra upp mig, men jag skulle ju börja mitt nya slanka liv på måndag, så det känns ju inte optimalt. Kanske får vänta med nya slanka livet till veckan efter midsommar, på så vis får man äta kladdkaka idag pga fredag kl 3 regeln samt jordgubbstårta på midsommarafton pga samma regel och så kan jag börja kampen mot kilona efter det. Det är mycket med det jordiska.

1 kommentar:

  1. haha jag älskar ditt regelsystem. det verkar lika logiskt som alla mina olika regler för allt möjligt. jag skulle säga: kör på kladdkaka och jordgubbstårta så börjar Nya Livet efter midsommar :)

    SvaraRadera