söndag 10 juni 2012

När de andra dansade vidare

Jag kan nästan avundas mig själv där jag sitter på bussen hem. På väg hem till min fina lilla minifamilj. Vi har haft en jättetrevlig dag av återseende. De andra är på väg ut i natten och jag får åka hem och sova. Jag hade kunnat hängt på. Hade till och med lust ett tag. Tog till och på mig ögonskuggorna från the sminkfika! Tappade peppen på väg ut. Det sköna är att förr kände jag mig som en tråkmåns om jag drog hem tidigt. För jo det hände även pre-kids att jag bangade och drog hem. Men nu! Känner mig som en vinnare som har en familj att åka hem till och en god natts sömn framför mig medan de andra dansar vidare. För framåt 5 kommer hon vakna igen, lilla damen. I en annan del av Stockholm.

3 kommentarer:

  1. Varför har du ändrat ditt inlägg? Tyckte du att du blev för ärlig? Ärlighet kan i bland vara bra. Men i alla fall, kul att du hade kul fram till det var dax att åter ta kosan hemåt. Gött med mysig familj att komma hem till!! Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ärlighet är bra. Jag vill gärna vara ärlig utan att någon ska känna sig uthängd. När någon då känner sig träffad och ber om ursäkt tycker jag att det går att bjussa på en korrigering.kram

      Radera
  2. Fint gjort. :-) kram

    SvaraRadera