torsdag 28 juni 2012

När lilla damen växte och förändrades

Det har hänt mycket med Vallytjejen på sista tiden. Stora saker som visar att hon börjat bli medveten om sig själv och omvärlden på ett nytt sätt. Saker som hänt sista veckan är att hon börjat interagera med oss mer. Hon har lärt sig vinka och gör det både mot oss och med handen mot sig själv mycket sött.

Eftersom hon kryper och ställer sig mot allting visar hon tydligt var hon vill vara. Hon kryper efter och klättrar mot benen och är betydligt med mammig än hon varit tidigare. När hon är ledsen kommer då och då ett mmmmmmmamma som hon pressar fram mellan läpparna och för två nätter sen ropade hon ett klockrent mamma i gråten när hon såg mig och väntade på vällingen.

Idag visade hon blygsel för första gången. Ivars var mycket läskig trots att han är världens snällaste. Det tog hela dagen för damen att tina upp mot honom så pass att hon vågade sitta i knät med på honom utan att gråta. Dock krävdes det att fästmannen satt på andra knät för att hon skulle slappna av.

Hon är stadigare nu och har gått från att bara stå på tå till att stå på hela foten också. Hon ramlar men inte lika ofta som innan och jag känner mig bekvämare med att hon pular runt själv medan jag grejar med mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar