söndag 17 juni 2012

När jag fick nog

Aktiv är som sagt bara förnamnet. Hela helgen har hon dessutom varit snorig och otroooligt gnällig. Gnället! Alltså gnället är det jobbigaste ljudet som finns! Dessutom det sämsta vädret i mannaminne. Efter gårdagen, natten och dagen idag bröt jag samman vid femtiden. När Vally började gråta för att hon ramlat för hundrade gången, eftersom hon inte fattar att hon inte kan stå utan att hålla i sig, började jag också gråta. Ropade på O som höll på med projektet styra-upp-förvaring-i-tvättstugan att "nufårdutahennejagooorkarintemer". Lämnade barnet i hans armar och flydde. Mer gnäll hotade att ha sönder min hjärna. På med träningskläderna, hoffmaestro och runkeeper på och ut. 5 km på 33 minuter. Helt ok för en mamma :) bättre ska det bli! Smalplanerna smids!

Efteråt orkade jag vara mamma en stund till. Då bastade vi lite jag och LD. Hon fick sitta i en balja och hade det riktigt mysigt.

2 kommentarer:

  1. Åh! Helt rätt gjort! Och det här vädret! JAG BLIR TOKIG. Har ju inte ens kunnat gå ut. Och hallå! 5 km på 33 minuter - misstankarna om att du är typ maratonlöpare är ju SANNA!!!

    SvaraRadera
  2. Du kämpar på så bra! Förstår att det är tungt ibland med ett så aktivt litet barn, då behövs en paus ibland!

    SvaraRadera