måndag 19 november 2012

När jag var bitchig

Jag gick till jobbet idag. Jag hade absolut noll feber när jag vaknade och tyckte då att det var töntigt att va hemma. Det lär ju komma fler tillfällen att va sjuk menar jag. Med en liten bacillmaskin hemma.

Och så hade vi möten möten möten hela dagen och så ett klientbesök med en gammal goding innan jag gick hem. Och så sa klienten när vi avslutade mötet att "det var ett bra möte, fast du var lite bitchig". Med glimten i ögat och med vetskapen om att vi har ett bra samarbete hen och jag. Fast jag är tuff mot hen. Och det är så skönt att va tillbaka på jobbet bland de raka puckarna. När klientrelationerna bygger på ömsesidig rak kommunikation. Inget inlindat. Men med mycket hjärta och värme. Och det är ibland en ära att få vara viktig och insläppt i någons liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar