lördag 10 november 2012

När jag söker sinnesro

Status hemma just nu: ultrastökigt!
Reaktion på ultrastökigt: sur och ilsken Elin
Status på hemmaprojektfronten: senaste två veckorna har vi kaklat snedtaket i badrummet och satt upp en duschvägg.
Antalet timmar jag lagt på ovan nämnda: 2
Antalet timmar O har lagt: 8
Antal arbetstimmar innan vi har en fungerande dusch på övervåningen: 8
Antal arbetstimmar till vi har ett snyggt (nåja) fullt fungerande badrum på övre plan: 30 +
Antal plagg som O lagt på golvet i klädkammaren: oräkneliga
Antalet pryttlar jag och Vally har liggande i hallen: skrämmande många
Energi att åtgärda stök första arbetsveckan med postoperationssmärta: nej!

Högst på önskelistan: barnvakt heldag för att städa!
Näst högst på önskelistan: man som lägger tillbaka sina kläder på rätt plast
Lite längre ner på önskelistan: sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. (del av sinnesrobönen)

PS.
Os högsta önskan: att hans fru lägger tillbaka sina saker på rätt plats.

2 kommentarer:

  1. Haha. Här är det också KAOS! Och imorgon är det visning! Och igår kväll blev jag magsjuk! Life's a bitch ibland - men jag gläder mig åt att sjukan kom nu och inte när vi ska åka på DDMEA (Damdag med extra allt). Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å men fy fasen! Stackars dig för magsjukan och tur att du har en liten lägenhet som iallafall går relativt snabbt att städa! Jag längtar såååå till DDMEA!!! Puss

      Radera