torsdag 8 november 2012

När jag blir nr 2

Idag fick jag den här fina bilden som
MMS av O när jag var på jobbet. Fasen alltså! Blev nästan lipig! Så sjukt konstigt att inte vara med damen varje dag! Känner mig lite knäckt över att hon kommer få O som nummer 1. Det är redan på väg att hända. Det är oundvikligt och säkert bra, men ååå som det svider i mitt mammahjärta! Min skatt!

Annars går det bra på jobbet. Ett par klienter som jag fått tillbaka har sagt att de är sååå glada att jag är där igen. Det här med att börja med en kortvecka var ett genidrag faktiskt! Igår kväll kom insikten att jag tydligen inte bara skulle gå och jobba en enstaka dag utan att det är på riktigt nu och då var det skönt att första veckan bara blir 3 arbetsdagar.

6 kommentarer:

  1. Jag förstår känslan men tror att du har fel. Du kommer inte bli nr 2 utan istället är ni två föräldrar som blir nr 1. Å det är faktiskt härligt på många sätt. Men separationen är svår..

    SvaraRadera
  2. Jag tror oxå du har fel. Kanske mer att Vally söker sig mer till O än förut, men du kommer ha henne i hasorna avigt och rätt ändå. Nästan så du vill vara lite ifred. Tiden får utvisa vilket.

    SvaraRadera
  3. Du är aldrig nummer två. Du är Vallys enda och käraste Mamma! Den enda som kan vara en mamma för henne och som hon älskar så fruktansvärt mycket. Mamma och dotter. Dotter och mamma.

    SvaraRadera