onsdag 24 oktober 2012

När vi räknar ner

Gissa vem som gjorde klätterställningspremiär idag? Jo. Det var hon. Den lilla. Hon är galen! I övrigt har vi hängt med Eddie och Katta Kvack idag och bakat en synnerligen god och onyttig kaka till Vallys kalas. Det blir ett för bebisar och mammor och ett för familjen.

Jag och Kattis fick till ett snyggt gruppfoto som jag snart hoppas få se på hennes blogg www.kattakvack.se Man kan säga att hon offrade sig för konsten eftersom hon råkade sätta sig med sin jacka i hundbajs när vi härligt höstligt skulle sätta oss bland de gula lönnlöven :) Uuuäck!!! Tur att mammor alltid bär våtservetter samt torkar bajs så ofta att stackars Kattis kom undan med endast lätta kräkreflexer.

Snodd av Kattis
För övrigt börjar och slutar Pappa O numera dagarna med att säga: Nu är det bara x dagar kvar att jobba. (dagens siffra=2) Jag tänker då lite deppigt att 1. Då är det bara x dagar till jag ska börja jobba (dagens siffra= 13) 2. Att han bara borde hålla tyst om att min mammaledighet snart är slut. Jag lever vidare i förnekelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar