måndag 15 oktober 2012

När Rallydamen sabbar min outfit

Alltså. Morgnarna hos oss just nu är en sån fars! Damen är på sitt gladaste och busigaste humör när vi precis gått upp. Mitt morgontålamod: inte bra! Därför blir det inte nån längre tid till omsorgsfulla klädval utan snabbt snabbt på med något medan jag parerar de klädkorgar Vally rycker ut, jagar henne runt övervåningen när hon springer iväg med mina strumpbyxor och bhar, ajabajar argt när hon på ren jäkelskap bankar hårt på spegeln som inte sitter fast så bra och nejar när hon tömmer ut smutstvätten på golvet. Vally skrattar. Jag som har en garderob full av ingenting att ta på mig behöver just tid för att hitta något. Morgonens fars resulterade i att jag åkte hemifrån för heldag i viksjö med en stor fläck på t-shirten och en alldeles för varm kofta och jag var därför genomsvettig innan jag ens kom till tåget.

Bra sak med att börja jobba: ostörd påklädning och sminkning på morgonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar