tisdag 9 oktober 2012

När jag gjort mina sysslor

Igår kom O hem och var sjukt sne på mig. Kände hur han var så himlans missnöjd. Jag och lilla damen satt på golvet i köket och lekte med en kastrull och en visp och hade ganska mysigt. O såg resterna av lerspåren från vagnen (som uppstått när vi tog promenader där de grävt bort asfalten på vår gata) på mattan och blev direkt irriterad. Han kastade sig omgående på dammsugaren innan han sagt hej. Lite senare skulle han slänga mjölkpaket i kartongåtervinningen och den påsen var då full. Sne blev sneare. "hinner inte du med att tömma den här på dagarna?!" och "det kommer iallafall jag hinna när jag är hemma!". Suck! Jag tycker det är himla svårt. Jag försöker så gott jag kan att hålla aktiva damen tillfreds vilket innebär att vi oftast träffar någon och då brukar jag inte göra hushållssysslor under tiden. Det är inte heller helt lätt att göra sysslor med en dam på 10 kg på ena armen elleer hängandes i ena benet gråtandes. Men visst förstår jag att det sticker i ögonen på O att det inte är gjort några sysslor när jag ändå är hemma. Men idag iallafall har jag kompenserat för mina hustruliga brister och har tvättat och vikt och lagt in tvätt, dammsugit, lagat mat, sorterat bort utväxta Vallykläder och gått med förpackningarna (plast metall och kartong) till återvinningen. Allt innan 12 när jag fick besök av bästa damerna Ellen och Susanne. Pust! Mkt bra fru idag om jag får säga det själv.

1 kommentar:

  1. Mkt bra fru, mkt bra värdinna och mkt bra kompis!

    SvaraRadera