onsdag 3 oktober 2012

När nån jävlas med mig

Det är konstigt hur de sämsta nätterna alltid kombineras med högljudda maskiner i min närhet på dagtid. Som för några veckor sen när Vally var sjuk och sov som en bajskorv: då bilas det bort berg utanför mitt hus heldagar med start ca 6.45. Eller som idag: Vally har hostat en massa på natten och hon och jag har skedat på madrass i hennes rum och varit vakna mer än vi sovit under natten. Ungen vaknade dessutom 5.45 och knallade iväg ut i badrummet och letade efter pappa. Självklart kombineras detta med att de idag river upp asfalten på gatan nedanför huset samt kör med fetinggrävare en bit bort. Det låter som bara den. Jag blir tokigt ljuskänslig när jag är trött! Vill bara ha det tyst och lugnt. Klart slut!

1 kommentar:

  1. Blää vilken dålig timing de har!

    Sv: Tack så mycket! Tycker också att det klingar bra ihop med systrarnas namn :)

    Det låter värre än det är den här gången med svanskotan, det gjorde mycket ondare med Astrid! Nu vet jag ju att det går över såsmåningom, och luktar på bebishuvudet när det gör som ondast, då minns jag hur väl värt det var :) Det var verkligen en fin och bra förlossning!

    SvaraRadera