fredag 26 oktober 2012

När damen hade barnkalas

Tjohoo, springa i soffan och spana på ballonger!
 Idag var min sista dag som ensam föräldraledig. Och då passade jag på att bjuda in mina bästa mammakompisar med bebisar för att fira att vi haft en fin tid tillsammans och att Vally fyller 1 år om en vecka.Tyvärr var vi snoriga och ett par av barnen som skulle komma var sjuka och fick stanna hemma, men det var himla mysigt att få ha en hejdundrande avslutning på den här fantastiska eran som jag väljer att kalla Vallydynastin.
 Vally fick många fina gåvor och var mycket peppad på självaste paketen.


 Jag hade lagat till en smarrig smörgåstårta med ett lager avokadoröra, ett lager skagenröra och ägg och räkor på toppen. Nom nom.
Alla barnen utom Ellie.
Vally, Melvin, Albin, Erik och Molly
Albin ville pussa på Vally
Ellen och Erik 
Karin och Molly
Albin gör sälen
Vally med sin nya fina traktor.
Tack Anna och Ellie!
Vi avslutade kalaset med att packa ner alla småttisarna i sina vagnar och rulla ut i kylan på solskenspromenad. När vi sagt hejdå till alla mammor och barn vid stationen i Farsta blev vi upphämtade av snyggaste pappan i stan som hade sagt tack och hej till jobbet. Han hade blivit avtackad med att få hela bilen inklädd i post-its :) Nu är det pappan och prinsessan som tar över och ska bli bästa teamet i minst 5 månader. Men först blir det en familjevecka!
Mina bästa hjärtan!

6 kommentarer:

  1. Det var mycket mys. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att ni kom! Tröjan passa perfekt! Lite växtmån men funkar redan!

      Radera
  2. Vad mysigt det såg ut med kalas! Synd att vi inte kunde komma, hoppas det bjuds på smörgstårta även på två-årsdagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var himla kul! Vi kan nog hitta en annan dag att fira med smörgåstårta om inte annat :)

      Radera
  3. Riktigt mysigt kalas! Det första i Albins liv vilket gör att vi alltid kommer att komma ihåg det :)
    Smarrig smörgåstårta som jag kommer sno receptet på, bara så du vet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör du rätt i! Och tack för att ni kom!

      Radera