söndag 28 oktober 2012

När klockan är 6 istället för 7

Eftersom jag är förkyld och var tämligen slut efter familjekalaset igår så bad jag pappan ta natten så jag fick sova. Klockan 7 var klockan 6 och han kom och lämnade över den lilla till mig för att ta sig lite sovmorgon. Nu försöker jag mig på att mysa i soffan med damen som hellre springer i soffan och vänder upp och ner på duplolådan. Undrar i mitt stilla sinne vad det ska vara bra för, denna knäppa omställning av klockan?! Jag tänker mig att jag lever vidare i normal sommartid och kommer då att gå och lägga mig 9 på kvällarna, vakna 5 och kunna jobba upp en massa flextid på morgontimmarna eller gå hem kl 16. Man får inte va dum :)

2 kommentarer:

  1. Men det kan skapa viss förvirring om man t.ex. bestämmer en mötestid. Jag såg en gång på tv om en farbror som åkt på semester från England till Spanien och inte fattat av klockan var en timme senare. Hela veckan hade han missat frukosten på hotellet utan att fatta varför och på vägen hem missade han planet. Stackars farbrorn. Se det som en varning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha du är ju knasig Promellen! Vad får du allt ifrån. Men det kan ju vara riskabelt att exempelvis råka missa afternoontea och bastu på en slottshelg med bästa damerna !

      Radera