tisdag 2 oktober 2012

När O ska va hemma

Ska jag:
1. Sova hela natten, med öronproppar och i gästrummet om det krävs.
2. Föregå med gott exempel och plocka ur diskmaskinen och ställa in min frukostdisk innan jag går till jobbet.
3. Börja torka håret med fön och använda nån sorts hårprodukter.
4. Klippa mig oftare än en gång om året.
5. Leka glatt och närvarande med mitt barn när jag är hemma.
6. Transportspringa hem från jobbet (8,5 km) minst en gång i veckan för att få till träningen.
7. Inte gå upp alla kilon jag gått ner.
8. Inte bli irri på O när han kommer klaga över hur trött han kommer bli av att ta nätterna. Bara svälja det år av sömnlöshet jag har i bagaget och vara mkt förstående fru.
9. Bli en fantastisk kollega och socialsekreterare, utan att bränna ut mig och utan att ta med jobbet hem.
10. Ha tid för mina vänner.

Ni ser ju! Jag har en plan iallafall. En månad kvar av livets goda och jag försöker intala mig att det kan finnas fördelar med att börja jobba igen. Sanningen är att det senaste året varit i världsklass. Tänk att få tillbringa dagarna med världens bästa dam och med världens bästa små och stora kompisar.

3 kommentarer:

  1. Men alltså, VAD SKA JAG GÖRA I NOVEMBER DÅ??? Förutom att ha panik över min jobbstart i december då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan ju hänga med din moster... ;)

      Radera
  2. Det har verkligen varit superkul att få umgås med er från start!
    Nu gäller det bara att vi håller ihop och umgås även när alla börjar jobba!

    SvaraRadera