måndag 7 maj 2012

Twix på en måndag

Såhär glamoröst är mammalivet idag. Jag sitter visserligen i solen med en kopp kaffe och en twix ( på en måndag klockan 13.30!) och Vally sover i vagnen, men det är far from the scandalous lives of manhattans elite, som jag ägnar dagen åt mellan Vallys kräkningar och bajsningar som rinner ut ur blöjan. Har en magsjuk liten flicka som sovit stört dåligt och varit ömsom loj ömsom ett gnällmonster i flera dagar. Tycker ofantligt synd om både henne och mig själv! Inatt kräktes hon så att det splaschade över sovrumsgolvet och jag fick ropa upp O från gästrummet för att torka upp medan jag försökte trösta den lilla damen som skrek i panik över vad som hände med hennes kropp. Usch! Det kämpiga är att mitt tålamod med gnället börjar tryta. Det blir kanske så efter flera månader med dålig sömn och ett par dygns konstant gnällande. Därav Twixen på en måndag. Och fler lär det bli om jag ska palla med detta hell on earth.

Xoxo/ norbergskan

1 kommentar:

  1. Känner igen mig så väl i det du skriver om att det jobbigaste är när man känner att tålamodet tryter, men det är inte konstigt med sömnbrist och trötthet i kroppen. Hoppas att hon blir piggare snabbt och sover som en stock mellan varven så du får hämta igen lite energi! Ta en extra Twix! :)

    Sv: Tack fina du!

    SvaraRadera