söndag 27 maj 2012

När dagen var Mors egen dag

 Jag har haft en sanslöst fantastisk mors dag. Min första mors dag och den första gången jag och O på allvar har firat att Vally har kommit, att jag klarade av 9 månaders ganska tuff graviditet och att jag har fixat nästan 7 månader som mamma till världens härligaste och gladaste men ganska krävande bebis. Jag har ju hintat ett tag att jag hade vissa förväntningar om att hyllas som urmoder och bäras fram på tron denna dag. Ganska nervös för att bli besviken var jag tydligen eftersom jag till och med drömde om nån misslyckad mors dag incident.

O lyckas sedan briljera totalt. Han tog morgonpasset med lilla damen och dök upp med en prima frukostbricka till tonerna av Touch your woman (vår låt som jag sjöng för O på vårt bröllop).

När finmackorna ätits kom han upp med finbricka med bubbel och jordgubbar. Vilket lyx!
Det dök även upp ett paket. Ingen diamantring, men väl ett par alldeles egna träskor för "det måste man ha när man bor i hus".


Han skyndade sedan på mig att klä mig för avfärd. Vi packade väskorna och begav oss mot okänd destination. Lämnade av Vally hos hennes faster och begav oss till stan. Där hade O bokat en fotvårdsbehandling till mig. Den sjabblades dock bort pga att salongen hade skickat att vi hade tid på salongen på gata x när det i själva verket var salongen på gata y som hade tid för mig. På gata x var det stängt. Lite antiklimax, men efter att vi fått kontakt med salongen på gata y och gnällt lite fick vi löfte om en gratis behandling vid senare tillfälle. Jaja. Stockholm visade sig från sin bästa sida och vi solade oss istället vid vattnet.

 O fortsatte att briljera och bjöd på lyxig brunch på Berns asiatiska.



Sen promenerade vi i det fina vädret och hängde en stund i solen i Humlegården. Och då jäklar dog jag en smula när han halar fram det här fina smycket, och berättar att det har han gjort själv!!!! Älsklingen. Ibland är han bara för bra för att va sann!


Därefter sa vi hejdå till varandra och jag gick och hade en grym konsert med min fina kör.
Dagen avslutades med middag på verandan och sagoläsning och bad för lilla damen. Det har varit en underbart fin dag som jag alltid kommer bära med mig. Jag känner mig så lyckligt lottad som har en sån fin familj! Känner härmed även pressen inför fars dag :)

5 kommentarer:

  1. Åh vilken kille!! Hejja O!
    Conny fick också många plus i kanten idag , dom kan om dom vill ;)

    SvaraRadera
  2. Ooo vilken Ola :-) och vilket fint smycke han gjort. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst. Vilket kap! Ganska stolt är han också över sin prestation :)

      Radera
  3. Gud vilken fin mors dag! Hurra för den! Och visst är Berns brunch heeelt fabby?! Älskar den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så otroligt gott. Och don't get me started on efterrätterna!

      Radera