tisdag 15 maj 2012

Grymma morgon

Igår var jag till stan på en kul grej. En gruppintervju om föräldraskap på en designbyrå. Mycket konstigt och roligt på samma gång. Vi fick prata allmänt om föräldraskap och kolla på olika bilder, färger och fotostilar. Jag hade bjudit med Julia i mammagruppen eftersom det behövdes folk. Efteråt tog vi ett glas (okej 2) på Vapiano innan vi åkte tillbaka till förorten. Kom därför i säng först 23.30. Natten var inte riktigt lika superb som den förra, så jag var vaken några längre gånger för att söva om lilla damen.
Well, O kom in med henne till mig 06.45 när han skulle åka till jobbet och jag skulle just somna om med L D när jag liksom flög ur sängen med ett faaaan, jag ska ju va hos tandläkarn kvartöversju!!!! Så snabbt på med kläder. Möttes av iskyla från O som helt glömt bort att jag skulle till tandis, att jag faktiskt ringt honom på jobbet för två veckor sen för att kolla att det var ok att ta tiden. Så snabbt iväg, bilen blinkar "fuel level too low" och det ser ut som att soppan är slut om 50, 45, 30, 25 km -faaaan måste tanka. Kan ju ogärna låta O komma ännu senare. Så jag stresstankar och tömmer mitt konto och stressar vidare till tandläkaren. Två små hål som inte behövde lagas "men du tar väl tandtråd" och en grop som vi fyllde igen. 1200 kr. Kul. Spenderade alltså 2000 kronor före 8 på morgonen. Är trött som ett as och har en man som är sur som citron på mig (förlåt förlåt förlåt, jag borde påmint om tiden, men jag glömde). Mindre bra start på en vacker dag i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar