onsdag 23 maj 2012

När det var för varmt att sitta i solen

Idag har jag och KattaKvack hängt på Badudden, med soltält, picknick och hela baletten. (Tilläggas kan att IKEAs soltält är sjukt bra och smidigt att ha med sig och att fälla upp, men ett h#%#%e att fälla ihop igen... Ingår alltså underhållning för de som tittar på när man försöker fälla ihop tältet! Man köper det för 179 riksdaler tror jag.)
Det är sjukt härligt att ha badplatserna i plural runt knuten. Mycket promenerande blir det för att ta sig runt med den lilla. Kom hem helt genomsvett eftersom jag fullastat vagnen som om det vore en kombibil och laddar nu om på skuggsidan(!) Skuggsidan är en sida jag inte känner till. Jag är ju soldyrkare av rang. Men det är helt enkelt för varmt. Lyxproblemen hopar sig på den nästan klarblå himlen. Fåglarna kvittrar och syrenen har sprängt knopparna. Vår egen syren!

3 kommentarer:

  1. Ett sånt där tält ska införskaffas snarast. Har sagt det många ggr, men ska nu slå slag i saken! :D Billigt och bra var det oxå! Hurra för solen!

    SvaraRadera