torsdag 10 maj 2012

Påfyllning

Ibland kanske ni tror att jag bara har det skitjobbigt eftersom jag är så bra på att klaga när det är tungt, men sanningen är faktiskt den att jag har det fantastiskt bra (bortsett från de hysteriska nätterna). De flesta säger klassikern "sov när barnet sover", men jag skulle snarare vilja säga: se till att fylla dagarna med bra saker som gör att barngnället blir en parentes av dagen i förhållande till det braiga. Så jag träffar folk som gör mig glad. Tränar. Promenerar i solen. Sjunger.  Det ger mig så mycket mer än att sova på dagarna!

Idag hängde jag med Katta Kvack igen. Hon överraskade med att ha förberett med kaffetermos och vi hade det superskönt i det varma vädret med bebisarna på en filt. Kul att träffa nån som är beredd att offra sig för konsten att få en grym bild :) En och annan myra kan nog ha krupit in innanför kläderna när vi slängde oss ner i vitsippsbacken...

Efter lunch tog jag en promenad till Julia i mammagruppen för att lämna tillbaka Gossip girl. Supersnälla tjej! Hon erbjöd mig en natt i deras lyxiga gästhus på tomten (tänk egen bungalow på hotell). Tror jag ska ta henne på orden inom kort och få en ostörd natt och ladda om batterierna fjärran från gnäll och gallskrik. 
Kvällen innehöll hoppsasteg på Friskan och Svettan och det börjar kännas riktigt skönt att träna. Har äntligen kommit över tröskeln när jag föredrar att gå framför att sitta i soffan och dega. Kan ha något att göra med att gympan är gnällfri zon.

Mycket bra dag på det hela taget. Känner mig alldeles vårlycklig. Att man kan känna sig så olika i maj jämfört med i november. 
Lilla damen sitter själv!!!!

1 kommentar:

  1. Wiihoo för bra dagar. BUHU för jobbiga nätter. Fick Eddie i säng först vid 22:40...

    SvaraRadera