tisdag 29 november 2011

Vad betyder detta?

Drömde just att jag blev erbjuden vik på dagis (på samma sätt som jag jobbade innan jag började plugga). På nåt sätt blev jag glad att va efterfrågad så jag fick inte ur mig att jag är föräldraledig. Tog med Vally och gick och jobbade. Var tvungen att gå ut med dagisbarnen på gården och fick lämna V på skötbordet. Glömde henne för att ett tag senare komma på att hon fanns. Hittade henne naken och gallskrikande på skötbordet! Fick så otroligt dåligt samvete. Hur kunde jag lämna mitt eget lilla barn?! Antar att det var en försmak på det ständigt dåliga samvetet som alla föräldrar pratar om. Usch och fy!

Är så tacksam över att natten innehållit massor med mer sömn än den förra! Underbart att vakna och känna sig härligt sovmosig och få ligga och gosa med en lugn bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar