torsdag 24 november 2011

Namngivning

Härmed döper vi dig i folkbokföringens, Skatteverkets och storebrors namn till Vally Elina! Mer namngiven än såhär blir hon nog inte.

Vi har inga planer på dop i kyrkan eftersom vi inte är särskilt religiösa utan enbart skulle göra det av tradition om vi gjorde det. O tycker att dopklänning är töntigt.

Namnen har vi valt genom att titta i våra släktled efter fina och unika namn. Vally har varit den ledande namnkandidaten sedan semestern när jag och O promenerade på Möja och konstaterade att det antingen skulle bli en Albin eller en Vally (så om vi får en pojke som nr 2 så paxar jag härmed Albin). Dessförinnan hade vi ändrat oss stup i ett. Vally hette som sagt Os mormors syster. Hon i sin tur fick namnet efter en klänning har vi hört.

Elina har vi valt för att det påminner om Elin som ju både jag och Vallys faster heter, men min farmor hette också Elina i andranamn och jag har för mig att det finns ytterligare en Elina eller Elin i den släktgrenen. Elina låter bättre ihop med Vally tycker vi, så det får bli så.

Nu skickar vi till Skatteverket och sen kan vi fixa pass till lilla donnan.

1 kommentar:

  1. Hehhehe!! Vi har en liten Albin i magen men tycker det finns får få Albinsar i världen!
    Skulle det av ngn anledning inte se ut som en Albin kan det bli en Nils :)
    Kram

    SvaraRadera