fredag 18 november 2011

Snart börjar allvaret

På måndag är de 10 pappadagarna slut. O ska tillbaka och jobba och jag ska så att säga "driva familjeföretaget" på egen hand. Jag är skitnervös! Jag ska alltså klara av att amma mellan en gång i timmen upp till var fjärde timme dygnet runt utan så mycket som lite assistans i blöjbyte eller runtbärning av barnet. Huvudet är minst sagt upp och ner när man inte styr på något sätt över när och hur länge man får sova. V håller låda på nätterna och jag är helt förvirrad de timmarna. Hon skriker inte direkt, men grymtar och låter tills man kommit på vad hon är missnöjd med. Till råga på allt får jag ju inte lyfta tungt efter snittet och kommer inte kunna ta mig ut med barnvagnen utan assistans eftersom det är trappor på två ställen mellan hissen och gatan. Låter gnälligt, men idag är en sån dag.

Kommer förmodligen att behöva lite hjälp närmaste tiden. Ni som är hemma på dagarna. Om ni känner att ni har lust att de närmaste veckorna nån gång emellanåt kika förbi, hjälpa mig att komma ut med vagnen och kanske fixa lite lunch ihop och hålla i V medan jag tar en tupplur så hör av er! Jag har fortfarande telefonen på nästan ljudlöst eftersom jag aldrig vet när jag somnat in en stund och nås enklast via sms, fb eller mail. Jag har ju alltid bullar att bjuda på om ni behöver mutas :)

7 kommentarer:

  1. Behövs inga mutor! Vally är utan tvekan en fet magnet för dagligt häng ;) Och så du själv förstås! Jag reser bort hela nästa vecka, men när jag är back in town igen så träffas jag gärna och hjälper till! Om du vill förstås :) Tveka inte att kommendera över mig heller, när som helst! Vi är ju trots allt i princip grannar ju! Stor kram till hela gänget :D

    SvaraRadera
  2. Tack Mathilda! Ska ta dig på orden när du är tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Jag kan komma förbi med lunch på tis och tor?!

    SvaraRadera
  4. Jag vill också komma! :)
    Ska kolla vad jag har för schema nästa vecka. Men onsdag skulle jag kunna kika förbi för lite assistans, lunch och kanske en liten middagslur (om du vågar lita på att jag inte rymmer med Vally!) :)

    SvaraRadera
  5. Elin!! Jag kommer gärna förbi efter lunch torsdag eller när som helst på fredag denna vecka...eller när som nästa vecka. Du vet att jag är hemma på dagarna och jag ställer gärna upp som promenadsällskap, bärhjälp (så länge vi pratar vagn med bebis) och sovvakt någon timme.
    Skicka mig ett sms så fixar vi det här.
    Kram

    SvaraRadera