onsdag 30 november 2011

Nattens livesändning

Live, direkt från nattamningen:
In i vår familj har det flyttat en liten diktator. Världens sötaste lilla person som genom ett grymtande kan få mig att göra precis vad som helst. När man kl 2 på natten går runt med vaggande gång likt en tekfaksfadderist från Lkpg (tack Emma för att du påminde om hur snygg bebisgångstilen är) med brösten i vädret och håret på ända och sjunger julsånger på latin (för att en på kören tipsat om att Veni Emanuel fick dens barn att sova) förstår man vem som har makten här! Belöningen att få den spända ålande och grymtande bebin att slappna sv och andas tungt är värd så mycket att jag skulle kunna stå på ett ben och gala om det krävdes. Det luriga är att våga sluta med det där som fick den lilla masken att lugna sig. Det vågar man ju knappt. Så blev hon nu lugn av Veni Emanuel finns risken att jag fortsätter mässa tills jag blir inbjuden att va med de dära gregorianska munkarna på nästa platta. Ska nu se om jag vågar lägga tillbaka henne i sin lilla sovkorg eller om jag fastnar i nån rörelse på vägen som hon verkar happy med. Såklart tappar hon ut nappen på vägen och blir klarvaken. Vi börjar om igen...
Elin Sylvan live från nattvaket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar