söndag 27 november 2011

Finfrämmat under veckan

Första veckan som Ola jobbat är nu avklarad och det har gått riktigt bra. Har fått massa besök av hjälpsamma vänner som kommit med mat eller fika. Vi har haft det jättefint jag och Vally. Ola har köpt en mysdress som han hoppar i när han kommer hem från jobbet och det är dags för "pappa-dotter-mys". Nätterna är mycket vakna fortfarande och Vally kör ett längre sovpass nästan varje eftermiddag. Synd bara att jag alltid lyckats boka in något just när hon sover, så att jag mer eller mindre irrar runt som en zombie. Igår kväll pumpade jag ut lite mjölk så att Ola kunde ta Vally på förmiddagen och det var en underbar sovstund efter galna natten av ammande en gång i timmen.  Här kommer lite bilder från veckans besök.
 Fina Jessica med en alldeles egen liten babybula på magen var och hälsade på Vally och mig ihop med sin John. Mysigt värre att det kommer en till liten kompis i vår som Vally kan bli polare med!
 Karolin kom med en alldeles förtjusande liten mössa som hon virkat till Vally. Karolin har ett företag som gör mössor, så det var en ära att få en egendesignad liten babymössa. Massa fika blev det och Vally bara sov och sov.
 Invigde babysittern i veckan, och det funkade bra i ett par minuter. Tar det ett steg i taget för att komma underfund hur man ska roa den lilla klimpen när hon är vaken.
 Som sagt var jag och Elin och Axel på sjumilavandring till Rosendals trädgård i fredag. Det var så himla mysigt och jag var så glad att komma ut med vagnen och orka gå en långpromenad. Det tråkiga är att jag fortfarande är fysiskt utmattad två dagar senare efter strapatsen...
Igår fick vi finbesök av Thells som kom med hembakat fika och paket. Sigrid är nu nästan 5 månader och höll låda ordentligt. Förstår att röstresurserna ökar för varje månad som går och att det gulliga lilla knarrandet som Vally nu mest sysslar med snart kommer att bytas mot med tinnitusframkallande joller och skrik...

1 kommentar:

  1. Härligt med besök. Behövs för att dagarna ska ticka på. :) Vad roligt att se att Jessica o John ska ha en liten. Hälsa dem och gratta från mig!! Kram // Sussi

    SvaraRadera