fredag 4 november 2011

Falskt alarm

Var igår övertygad om att de var på g. Fick kraftig molvärk runt 15.30 och magen drog ihop sig och blev hård. Sen ökade det i styrka och jag tog mig hem från Solna där jag varit på bio med syster och systerdotter. Fick duktiga värkar och de kom med ca 5 minuters mellanrum även om det inte släppte helt däremellan. När jag kom hem la jag mig i ett varmt bad och smärtan avtog. Resten av kvällen och natten har jag haft ont och känt mig öm och har haft sammandragningar hel tiden, men inte på samma sätt som på eftermiddagen och jag kunde sova nån timme i taget nästan hela natten. Nu har det avtagit ännu mer och jag antar att det bara var falsklarm. Ligger verkligen i startgroparna nu och bara väääntar.

Vore visserligen skönt om bebben kunde vänta med att komma tills på måndag så jag får va med på konserten med kören på söndag. Puffar lite för den igen. Stockholms universitetskör på Skogskyrkogården, i uppståndelsens kapell (längst från t-banan) 6/11 kl 15, 100 kronor. Har man inte möjlighet då kan man höra samma fina repertoar i Engelbrektkyrkan 13/11 kl 16. Kommer bli så vackert!

3 kommentarer:

  1. Ooooo, så spännande. Hoppas verkligen det ska vara dax snart. Det verkar så iaf. :) Vila och ladda batterierna! Kram

    SvaraRadera
  2. Real time action! Ojojoj, nu närmar det sig :) Håller också tummarna för måndag eller senare :D Ska ju åtnjuta er skönsång på söndag och vill gärna att du förgyller kören med din stämma!

    SvaraRadera
  3. Som sagt, jag tror ju den kommer på söndag (trodde mamma också när jag pratade med henne). Jag har trott på flicka fram tills nu, men nu har jag nog ändrat mig till pojke. Spännande är det! Stor kram fr Elin d.ä.

    SvaraRadera