tisdag 18 september 2012

När moralen går down hill

Alltså det här med höst. Det kan ju kännas riktigt mysigt om man får addera varm choklad, kakor, scones, och pasta med trattkantareller. Inte lockar det nämnvärt att sticka ut på kvällarna och springa heller. Det börjar kännas (eller mja, fortsätter kännas) tråkigt att behöva tänka på vikten. Och så är det ju en bit kvar till nästa strandsäsong vilket ytterligare sänker motivationen. Mindre än en vecka kvar till Topploppet och min förkylning har gjort att jag sänkt träningsfrekvensen ordentligt. Hur ska jag fortsätta när jag inte har loppet framför mig? Antingen måste jag hitta nya mål eller så kommer jag blobba till mig igen. Blä!

6 kommentarer:

  1. Bara att anmäla sig till Göteborgsvarvet då! Ligger tillräckligt tidigt på nästa säsong för att man inte ska ha tid att förfalla över vintern, och är dessutom dubbelt så långt så det räcker inte med att bara underhålla nuvarande kondition. Jag talar INTE av egen erfarenhet men det har funkat för andra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ååå jag som trodde du var på min sida och istället skulle säga "kom till mig jag har frysen full av morotskaka". Göteborgsvarv känns inte troligt!

      Radera
  2. Håller med... Förstår inte hur man ska komma ut och springa efter lördagen... Vi får försöka peppa varandra trots mörker och kyla...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Kanske ses på söndagar i ångesta och springa :)

      Radera
  3. Ellen, yes jag visste väl att det fanns en liten löpare i dig!! Då kör vi i maj alla tre! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske nåt mer sthlmsbaserat millopp på våren?

      Radera