torsdag 6 september 2012

Den där om cellförändringar

På väg hem från Huddinge sjukhus. Har varit och gjort en undersökning avseende cellförändringar som visade sig på rutincellprovet. Det var en smärtsam historia! Ordet Helvete förekom, likaså tårar. Sköterskan undrade när jag låg med benen i vädret, en gyntång i snippan och ett mikroskop med tillhörande läkare mellan benen om det inte var obekvämt att huvudkudden halkat ner i svanken. Jag fräste lite spydigt att det var kudden som var det minst obekväma i den situationen.

Det här med cellförändringar är nåt nytt för mig. Nytt och lite skrämmande! Läkaren pratade om aggressiva virus och att nuförtiden vaccineras ju många tjejer... Hade ju varit fint om man hade hunnit med det i tidiga tonåren!
Troligen kommer jag att kallas till en operation för att ta bort det som behövs. Och inte känner jag mig lugnare av informationen om att jag kommer att få både lokalbedövning och lugnande medicin vid ingreppet. Jag känner flera som gjort såna operationer och det ska tydligen inte vara så farligt men opeppen är total!

4 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra. Fick mig en tankeställare att gå på provtagning själv. Skjuter alltid upp det. Lycka till med allt vad det där innebär!

    SvaraRadera