måndag 3 september 2012

När jag rensade garderoben

Antal provade jeans i min garderob: 22
Antal trasiga/lappade: 7 (samtliga trasiga mellan låren pga tjockislårskav två par även trasiga i skärphällan som man drar upp byxan som sitter tight över rumpan med)
Antal på tok för små: 2 (före detta smaljeansen aka partyjeansen)
Antal lagom stora i benen men så låga att stjärtskåra syns vid alla rörelser bortsett från stående: 7 st
Antal lagom i benen men så tight i linningen att överhäng bildas: 5
Antal för stora: 3 varav 2 inköpta i år pga postgravidkropp
Antal lagom stora: 3
Antal hopplöst omoderna: minst 3 men snarare 15

Jag har nu delat upp i högar:
Släng: 3 st
Lägg i låda i garaget i väntan på smalhet/annat mode: 3 st
Laga eller släng om lagningen blir ful: 5 st
Ha på fest/jobb: 6 st
Ha i mammalivet: 3 st
Ha när vi målar/grejar: 2 st

Gör matten själv. Men det är lite tråkig stämning i min garderob pga tråkig storlek (lång och stor med korta ben) och konstruktion (lår som går ihop och rumpa the size of Brasil som Bridget J skulle säga) på undertecknad och icke kvinnoanpassat mode. Om jag inte skulle känna mig utklädd så skulle jag på allvar överväga att slänga alla byxor jag har och övergå till att enbart ha stora kjolar à la 50- tal. Tyvärr faller det även på att det krävs underplagg typ cykelbyxa/leggings för att undvika lårskav (även känt som infanterield). Jag skulle tycka det var kul att köpa nåt par byxor av finare kvalitet, men för tjockisar finns inga märkeskläder och tyvärr biter inga märken på det faktum att låren går ihop och att det sliter som sjutton. Så ska jag fortsätta slita ut byxor får det nog även fortsättningsvis vara budgetbralla för hela slanten.

Nu ska jag plocka ihop de som ska lagas och bänka mig med symaskinen framför Det okända :)

6 kommentarer:

  1. Du har ju galet många par jeans (fast de är trasiga och inte passar). Jag har två - varav ett par är icke barnvänligt låga och ett par är trasiga pga ovan nämnt lårskav.

    Brukar annars se fram emot strumpbyx-säsongen så här års men kjol och promenadvänliga gymnastikskor är helt klart ohett om man har bowlingkägleformade taxben som jag. Långpromenader i stövlar likaså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja jag vet! Jag tar ofta på mig en kjol och när jag inser att jag bara har mina snajsiga gympadojor så inser jag att jag får gå upp och byta till byxor... Och då tar det en jäkla tid att prova 22 par byxor varav 2 kan funka men troligen är täckta av snor och barnmat pga liten dam som klänger på mina ben at all times...

      Radera
    2. Förresten, bowlingkägelformad? Du är ju drop dead gorgeous! Och du har ju korsaAtlantbyxorna= alltid lika heta!

      Radera
  2. Puss! Men de slutar ju på halva vaden och det kan ju bli lite småkyligt framåt oktober. Är det knästrumpor som gäller då? Apropå ohett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stödstumpor gärna hudfärgade! Mycket chic!

      Radera
  3. Jag känner igen det där... allt för väl... :)

    SvaraRadera