torsdag 20 september 2012

När jag har gjort mitt bästa

Ingen kan påstå att jag inte gjort vad jag kan för att komma i form. Jag är så stolt över mig själv! Över att ha gjort allt som står i min makt för att träna mig till en bättre kondition och starkare kropp. På lördag är Topploppet och jag har förberett mig sen i slutet av maj genom löpning snudd på varannan dag. Då sprang jag 5 km på drygt 33 minuter. Nu springer jag en mil på 58 minuter och idag sprang jag 5 km på 25min50sek! Jag spricker nästan av stolthet! Det har dessutom varit kul att springa, nästan varje gång. Träningen ger en känsla av att kroppen är kraftfull och stark och gör mig mindre brydd om kilon hit och dit.

Viktiga faktorer för att ha gjort den här förbättringen har varit:
1. Mitt beslut att ta tag i mig själv och gravidkilona
2. Att jag bloggat om det och på så sätt varit öppen om kampen jag för med mig själv
3. Att jag är med i pepp-gruppen "titta vi springer" på Facebook och att vi som är med delar med oss av små och stora löparfunderingar på nybörjarnivå
4. Att jag utmanade mig själv genom att anmäla mig till en mil istället för 5 km på Topploppet

Nu hoppas jag på att även i skarpt läge på loppet klara milen på under 60 minuter. Heja mig och håll gärna tummarna kl 13 på lördag!

7 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Du har gjort ett sådan bra jobb under sommaren! Det kommer gå galant för dig på lördag! Heja heja!!

    SvaraRadera
  2. Så jäkla duktig Elin!!! Helt fantastiskt bra! Jag håller tummarna för dig på lördag!!

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag måste genast kolla igenom din blogg för att se hur du gjorde. Själv tänkte jag ta tag i de där kilona med Zumba nu. Lycka till med loppet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är det något jag glömt skriva om får du fråga!

      Radera
  4. Jag ska hålla tummarna så jäkla hårt! Go Elin, du har gjort det sjukt bra :)

    SvaraRadera
  5. Helt otroligt duktig :) 25:50!!!!! Gryyyyymt.....

    SvaraRadera