torsdag 2 augusti 2012

När vi var hemma igen

Tvååenhalv sköna veckor på västkusten är över och vi är hemma igen laddade med energi och sommarkänslor. Enligt hemmavågen hade jag även laddat med ett nytt kilo men det är smällar man får ta.

Damen har lärt sig en massa nytt. Hon har till exempel börjat stå korta stunder utan stöd och kunde nu plötsligt gå med läragåvagnen. Hon säger mamma och titta och enstaka pappa. Vår plan är att nu gå in för projektet "sovautanvälling" och stålsätter oss för skriknätterna som komma skall. Vi började igår och såklart undrade vår lilla vällingälskare vad vi höll på med när ingen kom springande med välling trots att hon hojtade i högan sky. Inatt är det min tur att ta fajten men vi håller tummarna för att det på sikt ska leda till bättre nätter!

Jag har också fått ihop ett lag till Topploppet vilket känns jättekul! Ännu roligare om jag fick mina pengar som jag lagt ut för anmälningsavgift...(hint hint laget) Nu ska jag ut och springa och jag tror det får bli 5 eller 6 km igen. Behöver fundera ut en rutt som blir bra om jag ska springa längre.

2 kommentarer:

  1. Har läst någonstans tipset att ge vatten istället för välling på natten. Vatten är tydligen inte lika intressant som välling (nähe?) och när bebisen förstår att det endast serveras vatten nattetid då slutar ropa. Men om det fungerar i praktiken vet jag inte... Hoppas ni får till det! Här vaknas det minst 3ggr/natt (K är 7mån) men det räcker "att bara" stoppa i nappen. Att aldrig få sova hela nätter gör en trasig, vet inte hur man ska göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har provat med vatten men har bara fått smockor till tack så nu ska vi prova sluta helt och se om vi står ut med det. Vad som helst är värt om vi kan få sluta med detta vaknande nätterna igenom och vällingblandande i mörkret. Men usch va svårt det är! Finns ju liksom inget facit om vad som ska funka för just ens eget barn.

      Radera