tisdag 21 augusti 2012

När damerna inte var på topp

LD har varit hängig sedan i söndags med feber som kommit och gått och snor och en frantand som spruckit igenom. Har just kört ett marathonpass med gråt tills hon till slut somnade i vagnen. Och jag som hade hoppats att hon och jag kunde sova en stund ihop i sängen hade verkligen ett massivt motstånd mot att klä på mig och gå ut med Gallskrikia Snorberg. Jag segpromenerade gatan fram och tillbaka och fram och tillbaka. Jag själv är inte heller på topp efter natten och gårdagens löpning på 8 km som formligen sög musten ur mig och min kropp.

Det man skulle vilja nu är att moffa muffins och sockerkompensera hela dagen. Det man borde är inte det... Men jag har inte ens nåt socker hemma så det blir inget bakat. Känner ett sug efter att absorbera den kommande hösten med mustig matlagning och bakning av goda grejer och scones. Typiskt att man inte blir smal av muffins... Ni känner hur ni hissar intresseflaggan och viftar febrilt. A okej, jag har inget intressant att berätta så nu ska jag sova medan damen sover.

1 kommentar:

  1. Ack ack! Edster är också dålig. Förkylningen håller i sig och har nu kulminerat i diarré utan dess like. Alltså, han är helt illröd i rumpa efter att ha bajsat 6 ggr idag - och jag tror inte det är sista bajsblöjan innan det blir midnatt. Usch. Krya på dem!

    PS. Sprang förbi ditt hus imorse vid 9-ish.

    SvaraRadera