måndag 27 augusti 2012

När jag fattade ett svårt beslut

Idag bestämde jag mig. Fan va jag har velat fram och tillbaka men nu tog jag beslutet. Jag lägger ner kören. Efter 3,5 år och ett jätteengagemang. Familjelivets kompromissande tar överhanden och gör det som borde kännas roligt till något kravfyllt och inpressat. Jag kommer nog att ångra mig flera gånger om och jag kommer att sakna att sjunga och alla fina kompisarna. Men tiden ligger inte för mig just nu. Ibland måste man bara bestämma sig.

5 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt, men familjen går ju först!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skittrist, men jag antar att det bara är att vänja sig vid att ens egna intressen kommer att få stå tillbaka en tid för barnen.

      Radera
  2. Ja, familjen går alltid först! Men så klart att det är trist, men det är inget som säger att du inte kan ta upp det igen när Lillan är större. Sjung för din fina familj ist. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att lilla snigel inte känns så musikaliskt utmanande bara...

      Radera
  3. <3 Jag saknar dig redan men förstår ABSOLUT och till FULLO ditt beslut.
    Men jag saknar ditt alltid lika härliga leende och ditt fnitter. (...VÅRT fnitter..)

    SvaraRadera