söndag 26 augusti 2012

Damrummet

Nu är jag nöjd! Damens rum har äntligen fått sista touchen. Och den var gratis! Jag har upprepade gånger varit och kollat på tyger för att sy kuddfodral till sagohörnan men inte hittat något som både varit prisvärt, snyggt och i rätt färgskala men så idag kom jag på det: jag har ju grejer hemma! Löparna som vi hade till vår bröllopdukning för två år sen och aldrig använder. Jag sydde för glatta livet och fick ihop massa kuddar med turkost tyg och resterna av världskartatyget som även blivit tavla. Och så fick hon de röda Indiskakuddarna som vi ändå inte använder. Är såååå nöjd när jag kan komma på billiga lösningar som blir nästan bättre än de som hade kostat hundratals kronor. Det är så kul att få utnyttja min kreativa talang (syslöjd) för en gångs skull istället för att bara O får utnyttja sina talanger (träslöjd). Hej könsstereotypa paret :)

5 kommentarer: