söndag 8 juli 2012

Världshistoriens godaste vegbiffar

Improviserade fram snuskigt goda qournfärsbiffar. Skulle nog kunna leva på dem för resten av mitt liv. Så jag delar med mig av receptet till er och för mitt eget minnes skull.

1,5 dl mjölk
.75 dl ströbröd
Salt, grillkrydda, svartpeppar
Låt svälla

I med:
en halv liten mkt finhackad lök
En påse tinad qournfärs (lilla storleken, 300 gr)
Ett halvt paket creem cheese (typ philadelphia)
Rör ihop till en massa

Smula ner ett paket kvibille gräddädelost

Stek som biffar i rikligt med margarin, tänk på att qourn smular sönder lätt så gör helst bara en vändning av biffarna.

Jag åt med en sallad på tomat, lök, avokado, kronärtskocka och balsamvinäger.

I övrigt har jag idag ätit shake till frukost och lunch, ett äpple, en kaffe med mjölk och en liten portion toscansk tomatsoppa samt en näve valnötter. Jag har sprungit 5,6 km på 34,44 minuter. Det var tungt att springa för luften var helt fuktmättad så svetten forsade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar