fredag 6 juli 2012

När damen blev 8 månader

Den senaste månaden har hon utvecklats i ett helt enormt tempo. Det här med att krypa har hon ju kunnat ett bra tag nu och att ställa sig upp och klättra är stora grejen. Hon har fått humor, skrattar socialt och åt sig själv i spegeln, och åt mig när jag orkar knasa mig. Allt som oftast är jag ganska slutkörd eftersom den lilla damen är som kapplöpningshäst. Hon kör på i 180 samtliga vakna minuter och ibland även i sömnen. Att sitta still är inte hennes grej, men ska hon gå med på det får vi läsa saga, helst den med kattungarna som har len päls och sträv tunga mm eller kolla på Babblarna på youtube. Jag vet ingen så glad som min lilla dam och vi kallar henne ofta glada laxen, men hon har ett hett temperament och är supertydlig med vad hon vill. Hon är numera även ett riktigt klängplåster på mig och kommer krypandes efter mig vart jag än går och drar sig upp i mina byxor eller min stol eller toasits om jag råkar sitta där. Hon pockar just nu på uppmärksamhet å det högljuddaste så mer än så fick ni inte veta...
 

1 kommentar:

  1. ...och här går jag och tror att det kommer att bli lugnare (min är 6 mån). Glömma det alltså? :)

    SvaraRadera