måndag 16 juli 2012

När frestelserna hopar sig

När jag skrev att jag brukar gå upp 4 kg på en långhelg här på kusten så överdrev jag inte! Jag har nu kikat runt i köket i huset och inser att det är minerat område. I frysen finns: en hemgjord cheesecake, 3 sorters glass och hembakta bullar. Har man lyckats undvika dessa finns: hemmagjorda Chokladbiscotti som jag citerar "inte blev riktigt färdigrostade så de är mer som kakor", mazariner, choklad, en ask noblesse och glassstrutar. Lägg till ett par påsar chips, öl och vin och du har raskt åkt tillbaka på ruta ett med ett BMI som talar om att du inte bara är tjock utan fet. Målsättningen med denna tripp är alltså inte att gå ner i vikt utan att lyckas att inte gå upp något kilo under vår vistelse här. Jag har deklarerat att jag försöker hålla vikten och har gjort en matplan och vi har varit och storhandlat i enlighet med planen. Så nu ska jag bara träna på att värja mig. Att kunna avstå när det finns frestelser på varje hylla och bänk. Och fortsätta springa varannan dag. Idag: 6,18 km i regn och till och med lite hagel och delvis på sandunderlag vilket gjorde att jag sprang långsammare än innan men ändå tog mig runt på 36 minuter.

Men imorgon är det sommarens största undantagsdag för då fyller världens finaste man 30 år! Hurra för det!

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ordvalet "minerat område"
    Mitt tips är att du bestämmer en gräns för hur mycket onyttigt du kan äta under helgen och håller dig till den. Då har du fortfarande kontroll. Men kom ihåg att njuta av det du äter, annars kan man lika gärna låta bli=) Lycka till! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig tycker jag, HEJA DIG!
    Och du får väll be dom hjälpa dig lite på traven , att inte ha MASSA gotte överallt , och kanske faktiskt duka fram en fräsh sallad som "eftermiddagsgott" Det är ju också smarr, speciellt när det är varmt!
    You can do it!
    Kramar

    SvaraRadera