lördag 7 juli 2012

När motivationen sviktar...

Jag har fuskat och vägt mig lite oftare än vad jag sa att jag skulle. Jag har tappat 5 kg! Det har gått vägen med diet och träning och nu är det bara 6 kvar. Men. Löpningen går riktigt bra och jag kommer nu i ett par av de kläder som inte funkade för 3 veckor sen. Så motivationen till förändring är något lägre än innan. Och så gick han på semester, mannen. Och allt jag vill är att fira och festa till det med fika och vin . Idag åt vi nyttig lunch men bröt planen och tog varsin tophat från frysen där Annica glömde ett paket. Det här med maten blir inte lätt de närmaste veckorna. Jag måste hitta nån medelväg att köra på semestern. Kunna unna mig lite mer och köra hårt med träningen. Behöver inte gå ner mer under denna period, men vill stanna och stabilisera. Hur ska jag göra kära viktväktare?

Skickat från min iPhone

3 kommentarer:

  1. Ja, ingen dum ide kanske att öka träningen om intaget blir lite mer än vanligt. På så sätt kanske det ligger kvar på +-0. Men kroppen ska ju orka oxå. Och unna dig, men unna dig lagom. Så slipper du springa som om "fan" vore efter dig. ;)
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Ta bort pasta, vitt bröd och likande. Försök äta sallader till gott annat. Och PORTIONERNA!! Det är typ det viktigaste. Att man inte äter för stora portioner. Men unna dig!

    Så jävla bra jobbat med 5 kg!!! HEJJa HEJJA HEJJA! Fina du! Och dessutom har du ju fått upp ångan med springandet! Hejja dig! Bäst äru!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det där med portionerna är nog en av nycklarna till att jag lägger på mig... Har kollat upp en lchf-blåbärspaj ( och köpt ingredienser) som vi ska unna oss nån dag när vi inte kan stå emot fikasuget! Kanske kan va värt för att inte sätta igång sötsuget. Kram

      Radera