söndag 16 oktober 2011

TNS

Har hyrt en TNS (Transkutan Nerv Stimulering- apparat) på Mama mia shopen. Man får ha den en månad för 600 kr plus 400 i deposition. Meningen att den ska användas vid förlossningen. Den ska också funka som massage, smärtlindring i ryggen och när man inte är gravid som träningsapparat. Har hört så mycket bra om denna lilla maskin av andra som fött barn. Har provat på min onda rygg nu och jag måste säga att det inte gav nån särskild effekt. Lite bra kanske, men ingen kvarstående effekt. Hur faaan ska det kunna hjälpa mot förlossningsvärkar? Hur ska man sätta plattorna för bästa effekt vid värkar? Man får ju tydligen inte sätta direkt på magen för att det kan rubba barnets hjärtrytm, och det står att man ska sätta plattorna i ljumskarna. Hjälper det verkligen?

1 kommentar:

  1. Hej Elin! Sofia Nordling här som hittade hit via FB. Jag använde enbart TENS och lustgas på min förlossning. Det tar ju inte bort själva värken men det är en skön avledning. När de kraftigare värkarna satte in så kände jag inte av den längre. Men när vi kom in var jag 7 cm öppen och då gjorde den susen. Också ganska bra att ha något att pilla på och ställa in och fixa. Som sag, bra avledning tyckte jag! Men så är det väl som de säger, ingen förlossning är ju den andra lik. Men det skadar ju aldrig att pröva.
    Lycka till nu!! Och jag tror det blir en flicka. :)

    SvaraRadera