fredag 28 oktober 2011

K-ching

FK har överträffat alla förväntningar! De har rekordsnabbt handlagt min ansökan om sjukpenning och betalat ut cash. Det fruktade jätteglappet mellan lön och föräldrapenning kommer nu bli ett betydligt mindre problem än jag väntat mig. Det kommer självklart att vara tight med pengar den närmaste tiden, åren, men det känns plötsligt mer hanterbart.

200 pers var inne och läste på bloggen igår, men jag fick bara 6 gissningar här och några på Facebook. Kan med det statistiska underlaget inte göra nån klockren analys, men majoriteten tror på tjej iallafall. Jag har själv under största delen av graviditeten trott på kille, men jag känner mig inte så säker på det längre. Vilket som är välkommet men det är onekligen spännande att få veta om man ska spendera sina år som förälder i hockeyhallen (med dottern) eller i ridhuset (såklart med sonen)... Hur mycket man än önskar ge en någorlunda genusbefriad och neutral uppväxt till sina barn så kan man ju inte undgå att tänka att könet kommer att spela roll för en massa val framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar