fredag 7 oktober 2011

Hemma och tankar om bloggen

Igår gjorde jag min sista arbetsdag. Har jobbat halvdagar under veckan och igår blev det lite mer. Eftersom flera kollegor var borta av olika anledningar fick jag ta jouren det som var tänkt att bli min sista arbetstimme och då blev jag ju så klart inte klar i tid. Har skolat in min efterträdare som kändes jättebra! Känner mig helt lugn i att hon får ta över ansvaret för min klienter. Hoppas att jag snabbt ska kunna släppa ansvar och stress.

Sover tyvärr riktigt dåligt på nätterna och kroppen känns fylld till bristningsgränsen. Är redigt trött på att vara gravid och vill att den här tiden ska va slut snart. Kan visserligen va skönt att få vila lite några veckor kanske innan sömnlösheten ska bero på något helt annat men jag ber en högljudd bön om att slippa gå över tiden.

Jag tycker att det är lite spännande. Jag följer läsarstatistiken på bloggen med nöje. Kollar man på kommentarerna på bloggen så verkar ju ingen läsa, men jag ser ju att det är omkring 50-100 läsningar om dagen. Så jag fortsätter att skriva. Det är ju främst för min egen skull jag gör det ändå. Bloggen fyller en dagboksfunktion för mig och jag gillar att ha mitt forum att förmedla tankar och händelser på. Det är så klart extra kul när man får respons på det man skriver och får koll på vilka som är här och kikar in i min värld. Har en bild av att de flesta som läser känner mig, men enligt statistiken är det även ett gäng utländska läsare som tittar in varje dag, undrar vilka och hur ni hittar hit. Nu när jag kommer vara hemma så kommer bloggen bli mer levande och med tätare uppdateringar än innan. Så fortsätt bevaka mig om ni vill.

Nu ska jag packa ner bikinin och bege mig till simhallen. Insåg igår att jobbets friskvårdskuponger faktiskt ska gälla på badet, så här ska införskaffas ett 10-kort.

2 kommentarer:

  1. Hej Elin. Härligt med ledighet nu innan det sätter fart på allvar. Sov när du är trött, ät när du är hungrig och gör det du vill! Snart är det svårt att hitta tid för allt det. :) Jag är en trogen läsare på din blogg så för all del, sluta inte. :) De senaste dagarna har det ju funnits en hel del nya inlägg och det är alltid lika roligt att kika in i andras liv när de är villiga att dela med sig. :D Kramen så länge

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en liten sjusovare som Lilly som somnar vid halvnio och vaknar första gången vid sex så du får sova då :)Snart har du ett nytt litet liv att skriva om och det nya huset :) Vi var i närheten idag så jag var tvungen att åka förbi, såg jättefint ut :)

    SvaraRadera