söndag 23 oktober 2011

Helgens plus och minus

På fredagseftermiddagen myste jag med syster och lilla E på Filadelfiakyrkans fik på Rörstrandsgatan. Najs fik med mycket yta och ok priser om man jämför med alla överfulla ställen längs med den gatan. Lilla E var så himla gullig och gosig. Hon säger att hon kan komma och ta hand om sin "kutinbebit" och köra den i vagnen. Gullis! Hon berättade också att hon brukar lyssna på "Kalle Moreut" och så sjöng hon så fint en av hans sånger för mig. 3 år är en otroligt härlig ålder, min favorit tror jag faktiskt. 

E gosar med mig och kutinen

Senare på fredagen var jag och O hos Lars och Fia på middag. Himla trevligt även om min ork inte är på topp, otymplig som jag är med magen.
  Natten mellan fredag och lördag inleddes med sedvanliga upp en gång i timmen för att klämma ur sig tre droppar åt gången. Från 3.30 var jag dock klarvaken och kunde inte sova. Låg vaken till 8 då jag sov max en halvtimme till. Så otroligt frustrerande och tråkigt att ligga vaken med hjärnan i spinn. Börjar bli lite pirrigt inför förlossningen så det är mycket tankar som går runt runt. Sen är jag ju egentligen hur trött som helst, vilket gör det ännu värre att omöjligt kunna somna om. Kl 11 var vi bjudna på brunch hos O's syster E eftersom deras föräldrar var där och gosade med sitt förstfödda barnbarn. Ett vrak var det som kom dit... men några våfflor och lite prinsesstårta senare orkade jag med stöd av stavar promenera en bra bit på väg hem från Söder till Vasastan. När bäckenet och ryggen sa stopp hoppade jag på bussen.
Blir ju extra kär när jag ser honom med en nöjd bebis!
Han är en naturbegåvning!


Snart är vi också en "riktig familj"

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Va kul att du följer min blogg å GRATTIS till ert lille/a liv. Jag måste klychigt nog säga att det ger livet en ny mening att få barn. Även om det såklart är jobbigt oxå stundvis så är det värt allting. Tapeten kan du hitta om du googlar på ornament. Lycka till med förlossning, kom ihåg att barnet kommer att komma ut på ett eller annat sätt:)Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja, tre år är nog en av de roligaste tiderna :) Det brukar komma en hel del klokheter ur deras små munnar då, haha :) Även om du inte känner dig smidigast i världen och kroppen sägeer ifrån så är du så vacker med magen Elin! Och du har rätt, O ser ut att vara en naturbegåvning :)

    Sv: Ni kommer nog ha det jättemysiigt ihop! Jag är så glad att en av mina närmaste vänner var hemma samtidigt som mig, det var verkligen härligt. Visst är det kul med alla nya mammakompisar, men det var ngt spec att få dela den här tiden ni har framför er med någon man känner sen tidigare :)

    SvaraRadera