måndag 17 oktober 2011

Graviddröm

Drömde att jag på något sätt bakade in bebisen i magen i en kladdkaka. Den var på något sätt kvar i magen för jag kunde känna hur den sparkade och se allt kraftigare sparkar på utsidan av magen. Jag förstod att bebisen protesterade mot att ligga i den varma ugnen och tänkte ta ut kladdkakan med den växande bebisen i. Då insåg jag att jag lagt plåten som jag gräddade kakan och bebisen på, direkt mot botten av ugnen. Då hade det blivit för varmt, och plåten hade bränts sönder. Bebisens ansikte låg neråt mot den sönderbrända plåten. Jag sprang ut med plåten och la den i snön för att bebisen kanske skulle kunna klara sig. Den började röra på kroppen, men jag vågade inte ta upp den för att ansiktet skulle va helt sönderbränt och det var mitt fel. Sen vaknade jag.

Antar att det är detta som kallas graviddrömmar. Läste nånstans att det viktiga i såna drömmar inte är att allt går bra, men att man agerar... Typ lägger barnet i snön? Kommer bli en fantastisk mamma :)

2 kommentarer:

  1. Heja mamma-Elin!

    SvaraRadera
  2. Men hu, vilken dröm! Tur du reagerade, en toppenlösning av en blivande toppenmamma :)

    Sv: Ja, det vore ju konstigt om det vore någon skillnad, men det är en jobbig liten känsla som tycks bo i kroppen hos många av dem som börjar fundera på bebis nummer två..Tack så mycket :)

    SvaraRadera