fredag 14 oktober 2011

Äntligen

Sov hela natten för första gången på flera veckor. Självklart inte i ett streck, kissa en gång i timmen är ju standard, men kl 4-förbannelsen höll sig i skinnet. Har ju annars legat vaken två timmar/natt omkring kl 4 varje natt i veckor och jag är så less på det. Jag misstänker starkt att bebisen kommer att propsa på att det är matdags kl 4 varje morgon. När jag nu sov till 8.30 utan nåt långt vakenpass känner jag mig nöjd! Har drömt spännande förlossningsdrömmar hela natten också och börjar bli nyfiken på hur det kommer kännas och bli.

Jag och O har gjort babygruppens onlineprofylax och det var väl helt ok. Tror att det är nåt knas med deras server dock, så det hängde sig många gånger. Rätt störigt mitt i avslappningsövningarna. Dr Åsa borde färga tillbaka håret till brunt och det är svårt att göra andningsövningar när man är täppt i näsan är två spontana reaktioner på kursen :) Tycker det var rätt kul med rollspelandet. Som tjej skulle man spela att man kommit till fasen att man ville gå därifrån och mannen skulle lugna påminna om andning och avslappning och ge beröm. Jag spelade på för kung och fosterland med skrik och panik. O blandade nog ihop instruktionerna lite för han glömde andningen och bad mig ta i och trycka på. Ha ha ha. Det har man ju iallafall lärt sig att det ska man Inte göra förrän barnmorskan ger klartecken. Jag fick också ett hysteriskt skrattanfall när O skulle nypa mig i låret och simulera värk ( samma som Anna och Alex i Solsidan). Träning ska väl ge färdighet så vi få väl köra på några kvällar.

2 kommentarer:

  1. Jag tror man kommer långt med ett öppet sinne, och det verkar du ha Elin! Minns när vi såg en film om profylax på föräldragruppen att kvinnan som simulerade förlossningsvärkar frustade som en..ja, åsna kanske, och så skrattade alla högt. Kan ju lova att jag var förvånad över att vi hade en åsna i vårat förlossningsrum och undrade vart tusan den gömde sig ;)

    Jag hoppas att er förlossning blir till ett lika bra minne som vårat blev för oss, nu är det inte länge kvar tills ni får träffa er lilla älskling! :)

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Skoj att hitta denna blog och skoj att ni ska få en liten! Grattis och lycka till!

    /Josephine W
    (från gamla goa tiden på Huddinge-scoutena :)

    SvaraRadera