torsdag 15 mars 2012

Sova? Nej det har vi slutat med!

Skitunge. Somnar numera vid 20 på kvällarna vilket ger utrymme för vuxenmys. Dvs 2 hålögda småbarnsföräldrar på varsin ände av soffa som är för trötta för att prata med varandra. Sen kör vi mata Vally rally hela natten, med gnäll och amning varannan timme. Hon rör sig också det lilla livet. När jag försökt ligga ocb amma för att få fortsätta halvsova så kickar hon mig i magen och gör en krok av lilla rivsfingret och tar tag i min underläpp. Inatt hade vi också en lekstund runt 3- snåret då hon gnällde och spände sig som en båge om hon inte fick stå upp. När damen sen somnar in runt 4.30 är jag klarvaken och fastnar i tankar på inredning, hur vi ska styra upp stämningen i kören med mera. Det som hade börjat funka med nya rutinen. Hade ju dock hoppats på att tidigare läggdags skulle innebära mer och inte mindre sömn. Men tji fick jag.

1 kommentar:

  1. Gah, känner igen bebislivet och kan inte säga att jag saknar det! Men samtidigt är det väl på något sätt en charm i det. Det låter som att det finns humor bakom ditt inlägg och det är bra! Lycka till med allt! Kram Christine

    SvaraRadera