söndag 11 mars 2012

Dragspelstiggeri nej tack

Alltså det här med dragspel i offentliga miljöer. Jag kan inte med det. Personer som helt saknar talang som fått sig ett instrument och tar sig ut på gatan för att tigga genom att plåga sina medmänniskor med entonigt dragspelande utan melodi. Det är inte ok. Jag passerade skogås 3 ggr på 2 dagar i veckan och samma 4 toner hördes på ett dragspel från gången till pendeltåget. Inte nog med att det låter förjävligt, genom akustiken i gången fortplantas ljudet både avseende volym och distans. Illamående skyndade jag mig därifrån med en känsla av att tonerna skulle skära genom märg och ben. Ända anledningen att betala stackarn som stod där och spelade skulle ju va för att få honom att gå. Nej, dragspel må vara fantastiskt fint till folkmusik, dans kring midsommarstång och lambada men thats it! Kände mig manad att ta ställning här. :D

1 kommentar:

  1. Hehe, jag håller med dig till 100% !! Fenomenet finns här med, utanför bolaget bla, väljer de att plåga folket. Befarar att de kommer krypa fram nu till sommaren. *ve o fasa*...

    SvaraRadera