onsdag 7 mars 2012

Efterkontroll och babysim

Igår var jag på efterkontrollen hos min ärtiga barnmorska på mama Mia. Borde ha gått för månader sen, men jag har haft lite annat att tänka på, och hon har haft semester, så nu bar det av. Ingen äcklig gyn-koll behövdes pga snitt, utan mest ett samtal om graviditet, förlossning och preventivmedel (in case man inte önskar råka bli med syskon in case sweet love råkar nästla sig in i babysymbiosen). På väg dit hade jag allt för gott om tid och jag hade en sån där konversation med mig själv, djävulen och ängeln på mina axlar angående om det inte vore ok att bryta fredag kl tre regeln för en prisbelönt semla på Tössebageriet. När jag vandrat fram och åter på Karlavägen bestämde jag mig att det nog var tillåtet, baxade in vagnen i det trånga kondiset för att få info om att semlorna var slut. Antiklimax! Sötsuget har förföljt mig sen dess! Nu har jag fått lilla damen att somna i spjälsängen efter en halvtimmes tröttskrik så jag ska smyga ner och se om jag ska göra nåt åt suget eller om kraften är med mig.
Idag har vi förresten börjat på Babysim på Badkompaniet på Gullmarsplan. Spontant kändes det lite överskattat med själva simmet och lite sunkigt i lokalerna. Märkligt att ha könsblandade omklädningsrum! Får se hur det utvecklar sig. Damen verkade tycka det var kul iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar