tisdag 13 mars 2012

Mammagrupp och en tripp till 90-talet

Min verklighet innehåller sedan en månad tillbaka föräldragrupp. Öppna förskolan och BVC håller i det och de första 4 gångerna hade vi spädbarnsmassage. Vi har även fikat, lunchat ett par gånger och gått några promenader. Alla har inte alltid varit med, men det känns som en bra samling mammor. Vi har två mammor till pojkar: Linda, Dalkullan med tatueringarna som är mamma till Algot och Julia, den katolska champagneälskaren, mamma till Victor och två mammor till flickorna (förutom jag): Karin, mamma till Molly och Anna, mamma till minstingen i gruppen, Ellie (Anna har en blogg: livetmedkarleken.blogg.se). Måste säga att det känns grymt bra att träffa lite folk i samma situation här ute i förorten!

Idag var jag helt slut och skippade därför kören för att få lite egentid när O kunde lösa av mig med V. Gick istället med ovan nämnda Dalkulla på Friskis och Svettis. Det är i en gympahall här i Trångsund och det var nog samma pass som jag gick på -95, men jäklar va skönt det var att röra på mig! Nästan gratis är det också! 375 kr för resten av terminen!

2 kommentarer:

  1. Är det på öppna förskolan här i Skogås eller uppe i Trånkan? Gick förbi den i Skogås igår och sprang på tre mammor varav en med tatueringar. Kanske var du en av dem?

    SvaraRadera
  2. Näe i Trångkan. Själv har jag inte en enda tatuering, mannen säger att han skulle dumpa mig om jag gjorde nån... Attans. Dalkullan har tatueringar så det räcker för hela mammagruppen :) de har 0-6 månader på tisdag em i trångkan. Kom dit vettja!

    SvaraRadera