fredag 23 mars 2012

Just idag är jag stark

Igår på Friskis och svettis (notera att jag nu gått 2(!) gånger och är officiellt igång) spelades gamla goa fina Just idag är jag stark till någon av övningarna.

Jag förflyttades som i ett trollslag till 80-talet när jag och mamma brukade morgongympa tillsammans till en Friskiskasett och Just idag är jag stark var en av våra favoriter.

 Mamma! Som snart varit död i 10 år. Mamma som alltid tyckte att jag skulle "ta ett äpple", som alltid storstädade och köpte tulpaner på fredagar, mamma som älskade solen och som alltid bar runt på sin lilla strandstol sommartid där hon satt och målade akvarell och blev brun i en ful solhatt. Mamma som inte drack kaffe, men som tyckte att te och digestivekakor var höjden av lyx. Mamma som sjöng det gåtfulla folket om och om igen när jag inte kunde sova. Mamma som älskade att gå i skogen, men som mot slutet av sitt liv hade så svårt att gå. Mamma som i massor med år var motståndare till micro, men som sedan micrade allt. Mamma som aldrig ville gå ut utan rosa läppstift. Mamma som använde läggningsvätska och kastanjevatten. Mamma som brann för sitt arbete med att lära invandrare svenska. Mamma som dansade så jag skämdes när hon sjöng med i Deidres samba.



 Jag inser att jag inte tänker så ofta på henne. Men när jag gör det, då saknar jag min mamma!

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att sakna henne!
    Vi hade ju bland annat många fina somrar tillsammans på Fårö.

    SvaraRadera
  2. Nej verkligen inte, en riktig bulldogg!!
    Duktig du är med träningen!!

    SvaraRadera