måndag 2 januari 2012

Tillträde

Idag sålde vi våra själar till SEB och inkasserade ett stycke hus. Yaiks, va stort och vuxet och superläskigt det känns!

Det första vi gjorde efter säljarens genomgång med oss var att prova tvättmaskinen för att tvätta upp morgonens nerspydda kläder (alltså nu pratar vi mjölkspyor och inga kräksjukevarianter). Vilken känsla med egen tvättmaskin! Det är verkligen det jag längtat mest efter!

Känslorna just nu är skräckblandad förtjusning. Jag ser att det är en hel del som måste göras för att jag ska bli nöjd med tomten, och det kommer kosta både tid och dineros. Rädd att vi ska sluta som ett av paren som byggbråkar i arga snickaren men hoppas verkligen att vi inte tagit oss vatten över huvudet. Invändigt tror jag att färg på väggarna kommer att göra susen. Andra projekt får bli på längre sikt. Imorgon åker jag och pappa ut och börjar slipa lite på väggarna och preppa inför målningen.

Nu måste lilla damen tröstas, för lilla underläppen darrar. God natt

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Grattis till husköpet! Det är ett stort steg att köpa hus, men otroligt skönt att äga något eget och få inreda som man vill.

    Vi finns på Facebook och Twitter ifall det är någonting ni funderar över.
    Varmt välkomna till oss!

    //Chatarina
    SEB Kundservice

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul. Grattis!! // Sussi

    SvaraRadera
  3. Vilken känsla det måste vara alltså..!

    SvaraRadera