måndag 16 januari 2012

Tillbaka

Vi kom hem från Egypten på torsdagskvällen. Samma stund som jag satte nyckeln i låset hemma bröt Faraos hämnd ut och jag var däckad ett dygn av matförgiftning. Bra för gravidkilona med två magsjukor på mindre än tre veckor men inte för orken... Att behöva slita sig från sötaste bästa bebisen när hon ligger och ammar för att rusa till toan och medan man sitter där (och är lika grön i ansiktet som man känner sig) höra hur hon skriker halsen av sig för att maten försvann känns minst sagt dåligt. Som tur var var jag åteställd om än uttorkad och skakig ett dygn senare. Tycker mig dock ha märkt av minskad mjölkproduktion som följd av uttorkningen?!

I helgen har vi fortsatt med målningen av huset 9-21 lördag söndag, med hjälp av snälla kompisar på lördagen och resultatet blir strålande bra! Har i och med detta inte haft tid eller ork att uppdatera, men under dagen ska jag försöka få till ett antal inlägg med bilder från resan och tips för att resa med en liten plutt.

1 kommentar:

  1. Fy fasiken! Inte kul med magsjuka! Jag åkte på Vinterkräksjukan förra helgen! Yaiks!
    Kul att ni börjar få ordning på målningen och nu är husägare/boendes :)

    SvaraRadera